
Z końcem roku przychodzi często refleksja – co nam się udało, z czym się mierzyliśmy, co w nim było dobrego a o czym chcielibyśmy zapomnieć. W naszym przypadku na pełne podsumowanie przyjdzie czas ponieważ nasz blog nie skończył jeszcze roku! A czego można oczekiwać od niemowlaka?
Ale żarty na bok. Jednym z projektów który realizowaliśmy w mijającym roku jest ankieta dotycząca kryteriów wyboru lub oceny hoteli. Nie mieliśmy okazji jeszcze oficjalnie podsumować tego projektu zatem teraz jest dobra okazja.
W ankiecie w tegorocznej edycji wzięło udział w sumie 40 osób. Nie są to wyniki reprezentatywne ale dają pewne wyobrażenie o trendach, co dla klientów hoteli jest ważne. Ciekawe czy w jakiejś mierze będą one zaskoczeniem czy też potwierdzeniem oczywistych wyborów?
Zacznijmy od profilu osób, które zechciały udzielić odpowiedzi. W większości (59%) odpowiedzi udzieliły kobiety niemniej warto zauważyć, że najczęściej ankietowani podróżowali z osobą towarzyszącą. Drugie miejsce w tej kategorii zajmowały osoby, które odwiedzały hotele indywidualnie.

Ponad 50% ankietowanych odwiedziło hotel w okresie ok tygodnia lub krótszym – zatem zakładamy ze wrażenia dotyczące pobytu były bardzo wyraźne.

Najczęściej pobyty w hotelu były związane z wyjazdami turystycznymi (79%) lub służbowymi (59%) a długość pobytu to 2-3 dni (77% wskazań) lub jednodniowy wyjazd (26% wskazań).
Nasi ankietowani to w większości osoby w wieku 25-44 lat (85%) mieszkające w dużych miastach (61%)


A ile wydają nasi ankietowani na pobyt w hotelu? Większość (51%) wydaje więcej niż 300 zł za pobyt. Kolejny przedział to 200-300 zł (28% wskazań(. Około 5% wskazań dotyczyło sytuacji w których kto inny płacił za pobyt (np. firma).

Średnia kategoria hoteli w których zatrzymali się nasi ankietowani to 3,6 w skali 5 gwiazdkowej. Większość (51%) zatrzymało się w hotelu 4 gwiazdkowym ale były też osoby korzystające z usług hoteli 5 gwiazdkowych (5%).
Przejdźmy teraz do najciekawszych jak sądzę odpowiedzi dotyczących kryteriów wyboru hotelu.
Na pierwszym miejscu: lokalizacja! Taka odpowiedź padła na pytanie – czym się kierujesz przy wyborze hotelu. Cena znalazła się na drugim miejscu a na trzecim komfort hotelu. Program lojalnościowy nie był ważnym kryterium wyboru wśród naszych ankietowanych.
Ponizej ranking kryteriów.

W przypadku ważności poszczególnych kryteriów w hotelach najważniejsza pozostaje czystość a następnie cena. Kolejne miejsca zajmują ex-aequo lokalizacja, dobra i szybka obsługa oraz dobre śniadania.

Podsumowując a ankietowani w większości byli zadowoleni z pobytu w hotelu oraz poleciliby go bliskim lub znajomym.
